مقالات مقالات .

مقالات

حذف موهای زائد با استفاده از لیزر

اگر چه اثرات استفاده از لیزر الکساندرایت برای مدت طولانی باقی می مانند اما ماندگاری آنها در افراد مختلف یکسان نیست.

اگر شما هم برای رفع موهای زائد خود از لیزر استفاده کرده باشید، حتما نام دستگاه الکساندرایت را شنیده اید. در حال حاضر افراد زیادی برای حذف موهای زائد صورت و بدن خود از این دستگاه استفاده می کنند. پزشکان، دستگاه لیزر الکساندرایت را با توجه به نوع و رنگ پوست و مو، ناحیه موردنظر برای درمان، تراکم و ضخامت موی هر فرد تنظیم می کنند. کسانی که دارای موی تیره و پوست روشن هستند، بهترین نتیجه را از این دستگاه می گیرند

چرخه رشد مو
چرخه رشد موهای بدن شامل سه فاز می شود. هنگامی نور لیزر می تواند موهای زائد را از بین ببرد که موها در فاز رشد (فعال) باشند. به همین دلیل برای از بین بردن موهای زائد به چندین جلسه نیاز است. 90-80% افرادی که از لیزر الکساندرایت استفاده می کنند، برای رفع موهای زائد خود به 6-4 جلسه نیاز دارند. فاصله بین این جلسات 10-6 هفته می باشد.

فازهای مختلف چرخه رشد مو
1- فاز آناژن :
فاز رشد مو است. سلول های مو در این فاز تکثیر می شوند و سلول های جدیدی تولید می کنند. مدت زمانی که مو در فاز آناژن قرار می گیرد به ژنتیک هر فرد بستگی دارد. هر چقدر این فاز طولانی تر باشد، رشد مو بیشتر خواهد بود. فاز آناژن بین 7-2 سال طول می کشد.

2- فاز کاتاژن :
در این فاز که با نام فاز بینابینی مو هم شناخته می شود، قسمت پایین تر فولیکول شکل می گیرد. اندازه مو در این فاز ثابت باقی می ماند. در واقع مو به اندازه ی کافی در مرحله آناژن رشد می کند. در این مرحله که به مدت 10 روز ادامه دارد، فولیکول مو منقبض می شود. با قطع جریان خون در فاز کاتاژن، مرحله ی تغذیه ای چرخه رشد مو به پایان می رسد. مو باید پیش از اینکه به این مرحله برسد، خود را احیا نماید.

3- فاز تلوژن :
زمانی که موها در این مرحله قرار می گیرند، حدود 4-1 ماه بر روی پوست باقی می مانند. در این مرحله، سلول های مو رشد می کنند. این روند آنقدر ادامه می یابد تا ریشه موها محکم شوند و مو داخل پوست باقی بماند. 15-10 % از موها در هر بازه ی زمانی در فاز تلوژن قرار می گیرند.

بهترین فاصله زمانی بین جلسات لیزر
برای لیزر موهای زائد به چندین جلسه با فاصله ی زمانی مشخص نیاز است. بهترین فاصله زمانی بین جلسات لیزر، به چرخه ی رشد موی فرد بستگی دارد. همان طور که گفته شد نور لیزر فقط می تواند بر روی موهایی که در مرحله آناژن (رشد) قرار دارند، تاثیر بگذارد. مقدار موهای موجود در فاز رشد با توجه به نوع پوست و موی فرد متفاوت می باشد. یکی از نکات مهم این است که رشد مو در قسمت های مختلف بدن متفاوت می باشد. چرخه ی رشد موها در نواحی مختلف بدن یکسان نیست.

موهای زائد صورت با سرعت بیشتری رشد می کنند به همین علت برای رفع آنها 5-4 هفته یکبار باید از لیزر استفاده کرد. در حالی که فاصله بین جلسات لیزر برای زیر بغل و خط بیکینی هر 8-6 هفته یکبار است. به طور کلی فاصله بین جلسات لیزر به نوع و رنگ پوست، ضخامت موها، ژنتیک فرد، ناحیه مورد درمان و مقدار رشد موهای زائد بستگی دارد.

https://silverbookco.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۰۱:۲۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)